Sala pochłania znaczącą część budżetu weselnego. Warto więc poświęcić trochę czasu, zanim ją wybierzecie aby były to dobrze zainwestowane pieniądze. Nie chcecie przecież, aby Wasz wyjątkowy dzień legł w gruzach, przez niedopowiedzenia dotyczące sali weselnej, prawda? Aby uniknąć zbędnych rozczarowań, przygotujcie się do umówionej rozmowy z właścicielem chwilę wcześniej. Pytania do właściciela sali weselnej, które dla Was przygotowałam, powinny w tym pomóc. Zapoznajcie się z nimi i pamiętajcie, że kto pyta, nie błądzi! Nie bójcie się zadawać pytań dotyczących najmniejszych szczegółów, związanych z organizacją wesela. Lepiej poruszyć większość z tych kwestii, niż później być zawiedzionym, że coś poszło nie po Waszej myśli. Wybierzcie sobie te pytania, które Was interesują i zapiszcie je na kartce, aby w przypływie stresu, bądź oczarowania wyglądem sali (która może mieć niekorzystne dla Was warunki) ich nie zapomnieć. Właściciel ma obowiązek odpowiedzieć Wam na nie jeśli chce, abyście zdecydowali się na jego sale.
Pytania do właściciela sali weselnej, które musisz zadać przed jej wynajęciem
Koszty:
– Ile wynosi zaliczka i kiedy musicie ją wpłacić?
– Jakie są warunki zwrotu zaliczki?
– Jaki jest koszt menu od osoby?
– Ile wynosi opłata korkowa?
– Co, jeśli znaczna część gości nie zjawi się na przyjęciu? Czy płacimy za „puste krzesła”?
– Kto ponosi koszty ewentualnych zniszczeń czy szkód?
– Czy lokal zapewnia dodatkowe płatne/bezpłatne atrakcje?
– Czy cena za wesele w inny dzień tygodnia niż sobota jest inna?
– Czy są dostępne pokoje dla gości/nowożeńców i w jakiej cenie są one dostępne?
– Co wchodzi w cenę, czy wliczone są np. dekoracje kwiatowe, tort itp.?
– Czy wystrój sali i stolików jest w cenie? Czy dodatkowe zmiany są odpłatne?
Sala:
– Czy sala posiada sprawną klimatyzację?
– Jaka ilość osób zmieści się w sali? Czy jest jakieś minimum gości, którzy muszą znajdować się na sali np. minimum 50 gości?
– Kiedy możemy wejść na salę, przywieźć alkohol itd.?
– Jak wygląda kwestia nagłośnienia i oświetlenia?
– Gdzie znajduje się miejsce dla orkiestry/DJ-a
– Gdzie znajduje się miejsce do tańczenia? Czy jest duże?
– Gdzie znajduje się łazienka i kuchnia?
– Czy posiadacie wydzielone miejsce dla palaczy? Gdzie się znajduje?
– Czy udostępniacie szatnię dla gości?
– Co z zasilaniem? Czy jest dodatkowe źródło energii w razie awarii technicznej?
Logistyka:
– Kiedy zostaje podpisana umowa i jakie są ewentualne warunki jej wypowiedzenia?
– Do kiedy musimy potwierdzić ilość gości?
– Do której godziny może potrwać przyjęcie? Czy obowiązuje dopłata za przekroczenie tego czasu i ile wynosi?
– Czy nasze przyjęcie nie koliduje z innym?
– Czy pozwalacie na pokaz sztucznych ogni, lampionów szczęścia, balonów ledowych?
– Czy posiadacie parking dla gości? Ile miejsc on oferuje i czy jest bezpłatny?
– Czy w trakcie wesela, w razie jakichś kłopotów będzie dostępny manager sali?
– Czy wybrany przez nas zespół może wcześniej odbyć próbę i sprawdzić sprzęt?
– Ilu kelnerów będzie obsługiwało wesele? Czy można ewentualnie zwiększyć ich liczbę?
– Czy oferujecie osobny pokój bądź sejf, w którym na czas wesela możemy przechować koperty i prezenty?
– Co z jedzeniem, które nie zostanie zjedzone? Czy państwo młodzi lub goście otrzymują je po przyjęciu? Jeżeli tak, to czy należy mieć uprzednio przygotowane własne pojemniki?
– Czy jest możliwość organizacji poprawin?
Menu
– Czy jest możliwość wniesienia swoich potraw?
– Czy posiadacie specjalne menu, dla gości będących na różnych dietach np. wegetariańskiej, wegańskiej, bezglutenowej itd. Czy są za to dodatkowe opłaty?
– Czy organizujecie przywitanie młodej pary chlebem i solą?
– Czy oferujecie szampana powitalnego?
– Czy możecie zorganizować dla nas degustację?
– Czy organizujecie słodki kącik/wiejski stół i co wchodzi w jego skład?
– Czy w cenie są napoje, kawa, herbata? Ile wypada na jedną osobę?
– Czy oferujecie owoce? Jakie i ile?
Estetyka sali:
– Jakiego kształtu są stoły prostokątne/okrągłe?
– Jak wygląda nakrycie stołów?
– Jak będą ustawione stoły? Czy możemy sami zdecydować, jaki będzie ich układ?
– Czy można samemu udekorować salę lub skorzystać z wynajętej dekoratorki? Czy właściciel ma jakieś wymogi i zakazy dotyczące dekoracji?
– O której można rozpocząć dekorowanie sali?
– Co z ozdobami takimi jak: winietki, podziękowania dla gości itp.? Czy obsługa hotelu rozłoży tego typu ozdoby przed przyjęciem, czy sami musimy się tym zająć?
– Czy lokal zapewnia kwiaty? Jakiego rodzaju: sztuczne czy żywe? Czy florystka może rozłożyć ozdoby kwiatowe w dniu przyjęcia?
– Czy udostępniacie wazony, świeczniki i czy możemy przynieść własne?
– Jaką posiadacie zastawę?
– Czy posiadacie ogród, który można udekorować?
Dzieci na weselu:
– Jaka jest cena za talerzyk dla dziecka?
– Czy organizujecie dla nich osobne miejsce i czy posiadacie specjalne menu dla dzieci?
– Czy posiadacie atrakcje dla dzieci? Jakie są to atrakcje?
– Czy w toalecie znajdują się przewijaki?
– Czy oferujecie ciche i spokojne miejsce dla karmiących matek?
– Czy macie zaprzyjaźnionego animatora, czy sami musimy go zorganizować?
Hotel:
– Iluosobowe są pokoje i ile jest ich dostępnych?
– Jak daleko pokoje znajdują się od sali?
– W jakich godzinach trwa doba hotelowa i czy jest możliwość przedłużenia jej?
– Czy hotel zapewnia gościom śniadanie?
Starałam się zebrać najbardziej przydatne pytania do właściciela sali weselnej, które ułatwią Wam jej wybór i wynajem. Jeśli właśnie szukacie idealnego miejsca, w którym zorganizujecie swój wielki dzień to mam nadzieje, że zapoznanie się z tą listą Wam pomoże. Pamiętajcie, aby wprost oświadczać swoje potrzeby, nie marnujcie czasu na sale, które nie spełniają Waszych oczekiwań.
Taką listę pytań powinien mieć ze sobą każdy zainteresowany 🙂 Pomoże to w owocnej współpracy między parą a organizatorem
Też tak uważam. Warto zapisać sobie choć kilka z najważniejszych pytań aby o nich nie zapomnieć 🙂
Wszystkie potrzebne pytania w jednym miejscu.
Cieszę się, tak właśnie miało być <3
Bardzo fajnie, że napisałaś taki artykuł 🙂 My podczas oglądania wymarzonej sali (Hotel Biały Dom w Paniówkach) zapomnieliśmy 80% z nich haha, ale na szczęście obsługa już sama nam przedstawiała wszystko i poruszała właśnie takie istotne kwestie jak stoły, dekoracja, menu, pokoje hotelowe itd. Zrobili na nas bardzo pozytywne wrażenie, zresztą tak samo jak cały obiekt, dlatego bez wahania go wybraliśmy 🙂
Super, że trafiliście na taką obsługę 🙂 Zawsze zachęcam też do tego, aby zapisać sobie najważniejsze pytania na kartce po to, aby o nich nie zapomnieć, to bardzo ułatwia spotkanie z właścicielem lub managerem sali.
Bardzo przydatna lista. Niektóre pytania mogą zaskoczyć managera sali weselnej.