Jak zorganizować ślub na odległość?

Jak zorganizować ślub na odległość i czy jest to możliwe?

W czasach, gdy wyjazdy za granicę w poszukiwaniu pracy i chęć zarobienia pieniędzy jest czymś normalnym, narzeczeni często stoją przed ciężkim zadaniem organizacji ślubu na odległość. Załatwienie wszystkich niezbędnych formalności i organizacja całego ślubu i wesela, podczas gdy mieszkacie za granicami kraju, może okazać się bardzo trudna. Niezbędna będzie perfekcyjna organizacja i cierpliwość. Brak czasu, aby załatwić niezbędne sprawy, może okazać się największą przeszkodą. Jak zorganizować ślub i wesele na odległość i czy w ogóle jest to możliwe? Zapraszam do artykułu, w którym postaram się wszystko rozjaśnić.

6 rzecz, o których musisz pamiętać organizując ślub na odległość

Organizacja czasu

Jeśli wraz z narzeczonym nie jesteście dobrymi organizatorami, a dokładnie planowanie czasu przysparza Was o ból głowy, to ten punkt może być dla Was najtrudniejszy. Podczas organizowania ślubu na odległość będzie potrzebna perfekcyjna organizacja i umiejętność zarządzania czasem. Niezbędne może okazać się wzięcie kilu dniowego urlopu na czas przyjazdu do Polski. Pomoże to w ogarnięciu niezbędnych formalności w kościele lub urzędzie. Z wyprzedzeniem zorganizuj urlop i wszystkie spotkania tak, aby pokrywały się z czasem, kiedy będziesz przebywać w kraju. Możesz umówić się na próbną fryzurę i makijaż, obejrzeć sale, porozmawiać z fotografem i DJ-em lub zespołem. Po prostu wykorzystaj ten czas, jak najlepiej i dokładnie go zaplanuj! Nie zostawiaj wszystkiego przypadkowi – możesz się bardzo rozczarować.

Internet i telefon Waszym sprzymierzeńcem

Na całe szczęście żyjemy w dobie internetu i telefonów komórkowych, które bardzo ułatwiają kontakt nawet między krajami. Wykorzystaj to! Wiele spraw możesz załatwić za pomocą internetowych komunikatorów i telefonu. Utrzymując stały kontakt z podwykonawcami i rodziną będziesz w stanie kontrolować większość spraw związanych z organizacją ślubu. Spotkania, które nie muszą odbyć się na żywo, zaplanuj np. na Skype. Oszczędzisz dzięki temu czas i pieniądze, które musiałabyś przeznaczyć na dodatkową podróż do kraju. Wiele fotografów, muzyków i dekoratorów z pewnością nie będzie miało problemu z tym, aby komunikować się z Tobą internetowo lub telefonicznie w celu ustalenia szczegółów.

Opinie w internecie i grupy społecznościowe

Jeśli nie chcesz ”na ślepo” szukać najlepszych podwykonawców, którzy będą w stanie wprowadzić Twoją wizję w życie, to jest na to rada. Istnieje wiele grup na portalach społecznościowych i forów, na których inne osoby planujące swój ślub polecają lub wręcz odradzają niektórych usługodawców. Może Ci to pomóc w znalezieniu polecanego fotografa, florystki lub zespołu bez zbędnych godzin poszukiwań. Możesz w łatwy sposób obejrzeć portfolio i w taki sposób wstępnie zdecydować się na niektóre usługi nie wychodząc z domu.

Jak zorganizować ślub na odległość?

Nieoceniona pomoc – nie tylko najbliższych

W planowaniu ślubu na odległość niezbędni mogą okazać się najbliżsi, którzy będą za Ciebie załatwiać i koordynować niektóre rzeczy. Jeśli rodzice lub bliscy przyjaciele mają czas i chęci, aby Ci pomóc – masz wielkie szczęście! Mogą oni np. odwiedzić salę i porobić jej zdjęcia, znaleźć najlepszy tort weselny i porozmawiać z usługodawcami. Jeśli masz wątpliwości co do fotografa lub oprawy muzycznej i wolisz, aby ktoś porozmawiał z nimi na żywo, zanim zdecydujesz się na nich w 100%, to również możesz poprosić o to kogoś bliskiego. Pomoc osób, które mieszkają w miejscu, w którym odbywać ma się ceremonia, będzie bardzo ważna i odciąży Cię z wielu obowiązków. Pamiętaj, aby im później szczerze podziękować! 🙂

Wedding planner

Jeśli nie chcesz obciążać swoich bliskich organizacją ślubu lub po prostu nie masz takiej możliwości to może warto zastanowić się nad wynajęciem wedding plannera? Jest to osoba, która ułatwi Ci organizacje i przejmie dużą część obowiązków na swoje barki. Zaoszczędzi Ci to z pewnością dużo czasu no i przede wszystkim stresu! Nie dość, że taka osoba pójdzie na spotkanie z usługodawcami i opisze Ci relacje z tych rozmów. To także porówna oferty i pomoże wybrać Ci tę najkorzystniejszą. Korzystając z usług profesjonalisty, możesz omówić niemal wszystko za pomocą internetu i telefonu. Jeśli dysponujesz większym budżetem, to moim zdanie warto zainwestować jego część właśnie na wynajęcie takiej osoby. Jeśli czujesz, że samodzielna organizacja będzie dla Ciebie zbyt przytłaczająca, to już teraz zacznij szukać najlepszego konsultanta!

Jak zorganizować ślub na odległość?

Notuj i zbieraj dokumentacje

Podczas organizowania ślubu na odległość, ale też tego normalnego niezbędne będzie zbieranie wszystkich ważnych dokumentacji np. rachunków, faktur, maili itp. W razie problemów będziesz mieć możliwość reklamacji. Możesz też założyć specjalny notes lub notatkę w telefonie albo komputerze, w której będziesz zapisywać postępy w organizacji i odhaczać rzeczy, które są już załatwione i te, które jeszcze wymagają Twojej uwagi. Na organizacje ślubu i wesela składa się bardzo dużo elementów. Jeśli nie zapiszesz sobie niektórych szczegółów, możesz po prostu o nich zapomnieć, a to tylko dodatkowy stres.

Czy się da?

Mówi się, że dla chcącego nic trudnego i w tym przypadku to prawda. Jeśli bardzo chcecie, zorganizować ślub w rodzinnej Polsce, mieszkając za jej granicami, to jest to możliwe. Warto jednak pamiętać, że jest to trudniejsze niż organizowanie wszystkiego stacjonarnie. Nie wszystko da załatwić się przez telefon i maile, ale organizacja ślubu na odległość nie jest też niewykonalna. Ważne, abyście pamiętali o możliwościach, które omówiłam. Ułatwią Wam one nieco całe przygotowania!

Paulina

Hej! Chciałabym pokazać Ci, że organizacja ślubu i wesela wcale nie musi być taka trudna. Mam nadzieje, że moje pomysły zainspirują Cię do stworzenia pięknej i jedynej w swoim rodzaju uroczystości. Witam Cię na moim blogu tworzonym z pasji i zamiłowania do pięknych rzeczy!

Zobacz inne wpisy

Komentarze

  1. Gośka says:

    Tak się zdarzyło, że my musielismy organizowac wszystko z daleka. Wszystko się da! To wymaga po prostu dobrego supportu na miejscu i tyle. U nas bylo o tyle łatwiej ze wszystkie tematy dekoracyjno-cateringowe zostawilismy w rekach ludzi z glamour. We Wrocławiu to jedyne miejsce któremu moglismy w 100% zaufać. I sie nie zawiodłam – zarowno wystroj, jak i kwiaty do kosciola – wszystko było dokladnie tak jak na szkicach, ktore wymienialysmy z managerka mailowo. To był naprawde nasz dzien

    1. Wspaniale, że wszystko poszło po Twojej myśli! Oczywiście, że da się zorganizować uroczystość na odległość, ale tak jak mówisz pomoc osób, które znajdują się na miejscu, bardzo ułatwia organizacje tego dnia. Grunt to wybrać sprawdzonych i polecanych usługodawców, którzy rozumieją nasze potrzeby i zrealizują naszą wizję <3

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *